Kto ja jestem i dlaczego szkolę?

Nazywam się Piotr Wróblewski, posiadam licencję rajdową R1 (międzynarodową) do 1995 roku włącznie jeździłem w różnych rajdach. Po przejściu na "rajdową emeryturę", zostając w branży zacząłem przygotowywać kierowców rajdowych do rajdów amatorskich. Zacząłem na tym polu odnosić duże sukcesy. Moi uczniowie zaczęli wygrywać wszystkie rajdy w okolicach Warszawy. Byłemskuteczny. Od razu chciałem otworzyć własną szkołę - nie tylko dla kierowców rajdowych.


Przez kilka lat współpracowałem z najlepszymi szkołami bezpiecznej jazdy - nie przerywając swojej działalności skierowanej na typową jazdę sportową. Wielu klientów próbowało mnie zmobilizować do uruchomienia autorskiej szkoły jazdy z własnym programem. I tak też się stało. Od roku 2000 prowadzę na Bemowie w Warszawie i nie tylko własną szkołę jazdy samochodem. Zajęcia prowadzę osobiście. Najważniejszą rzeczą dla mnie jest skuteczność szkolenia.

Po co i dla kogo ta szkoła?

Kierowca z prawem jazdy porusza się na szosie i w ruchu miejskim sprawnie lub mniej. W sytuacji awaryjnej zawsze reaguje odruchem. Analiza tych odruchów prowadzi często do zaskakujących wniosków. Spostrzeżenia te mogą mieć istotny wpływ na zwiększenie bezpieczeństwa i tym samym zmniejszenia ilości wypadków na drogach. Media bardzo często pokazują wypadki drogowe, a komentarze są lapidarne: za szybko, alkohol, niedostosowanie prędkości do warunków.


Kierowca sportowy, szczególnie szkolący kierowców w sytuacjach ekstremalnych (w bezpiecznych warunkach), ma coś więcej do powiedzenia w wielu kwestiach związanych bezpośrednio lub pośrednio z bezpieczeństwem.


Kierowca, który chce na własnej skórze przekonać się o swoich umiejętnościach, zwłaszcza jeżeli chodzi o skuteczność zachowań w sytuacji ekstremalnej, niech wpadnie do mnie chociaż na 2 godziny.

Czego można się dowiedzieć?

Przyjeżdżając do mnie każdy ma szansę dowiedzieć się:

  • Czy poduszka powietrzna zawsze ratuje życie?
  • Czy kobiety są rzeczywiście gorsze za kierownicą od mężczyzn?
  • Co daje nam wiedza na temat podsterowności i nadsterowności auta?

A przede wszystkim przekonać się:

  • Czy daleko ustawiony fotel kierowcy to zawsze bezpieczna pozycja?
  • Czy można wyjść z każdego poślizgu i jak?
  • Co to jest wyciąganie samochodu gazem?
  • Czy ABS skraca drogę hamowania?
  • Co może powodować jazda na "luzie"?
  • Co może powodować częste wciskanie sprzęgła?
  • Czy duże aluminiowe felgi to więcej plusów czy minusów?
  • Czy warto a jeżeli tak to co warto przerobić w samochodzie, żeby nie tylko wyróżniał się wizualnie, ale przede wszystkim lepiej i bezpieczniej się prowadził (szczególnie w sytuacjach ekstremalnych)

Rajdowa Szkoła Piotra Wróblewskiego - Zrób komuś Oryginalny Prezent!

RSPW © 2013. Projekt i Realizacja: Florian Gęsina